Directorul general al ANSC, Serghei Merjan, a avut o întrevedere cu reprezentanta Ambasadei SUA în Republica Moldova, Julie Limoges

Published on: Mon, 09/26/2022 - 17:38

Vineri, 23 septembrie, directorul general al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor, Serghei Merjan, a avut o întrevedere cu Doamna Julie Limoges, Consilieră Secția Politico-Economică din cadrul Ambasadei SUA în Republica Moldova.

    În cadrul întrevederii dintre au fost abordate subiecte ce țin de importanța și rolul Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor, structura entității, procedura de examinare și soluționare a contestațiilor, transparența procesului de soluționare a contestațiilor, precum și provocările și prioritățile ANSC pentru viitorul apropiat.

    Serghei Merjan a menționat că, ANSC a fost creată ca autoritate competentă în a soluționa contestațiile depuse în cadrul procedurilor de achiziții publice, astfel având obligația de  apărare a drepturilor şi intereselor legitime ale tuturor părţilor implicate în procesul de soluționare a contestaţiilor, ulterior domenii de competență fiind extinse și pentru achizițiile sectoriale și concesiuni de servicii și lucrări.

   Directorul general al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor, Serghei Merjan a mai punctat faptul că, urmare a examinării contestațiilor, autoritățile/entitățile contractante sunt obligați de a raporta Agenției despre măsurările întreprinse urmare a deciziilor ANSC, însă, unele dintre aceștia neglijează cu aceste obligații și fie nu raportează, fie raportează, însă nu execută întocmai deciziile ANSC. În context, Serghei Merjan a remarcat că, cu părere de rău, la  moment, ANSC nu dispune de un mecanism legal de impunere a executării deciziilor emise, iar monitorizarea executării a tuturor măsurilor de remediere reprezintă un efort semnificativ pentru instituție.

 Totodată, în cadrul discuțiilor cu Julie Limoges, reprezentanta Ambasadei SUA în Republica Moldova, Serghei Merjan s-a expus și asupra necesității digitalizării procesului de soluționare a contestațiilor, fapt care ar permite eficientizarea și monitorizarea  procesului de soluționare a contestațiilor, prelucrarea și analiza operativă a informațiilor în scopuri decizionale, precum și pentru elaborarea raportului anual de performanță și altor rapoarte privind activitatea instituției, la necesitate.

Un alt aspect punctat în cadrul întrevederii a fost și faptul că, pentru o bună funcționare și atingere a obiectivelor propuse, Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor, fiind o instituție relativ tânără, are nevoie de  stabilirea parteneriatelor cu instituții omoloage din exterior, care ar contribui la instruirea și perfecționarea continuă a echipei  ANSC, cât și preluarea unor experiențe și bune practici în domeniu relevant.

În contextul celor expuse, directorul general al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor, Serghei Merjan a reiterat că, dorința sa este de a ridica la un nivel înalt imaginea instituției pe care o conduce și de a spori gradul de încredere a cetățenilor în ANSC.

 

Serviciul Relații Publice

Share: